25/06/2024 13:48:06 - 04/07/2024 13:48:06 - 524 Okunma

   Sağlık Bilimleri Enstitüsü

 

Tezli Yüksek Lisans & Tez Savunma Süreçleri 

Enstitümüz tezli yüksek lisans programlarında, tez savunma süreçlerinin, katılımcı, kapsayıcı ve sürdürülebilir bir kurumsal yapıya dayalı yürütülmesi için tanımlı kılavuz (tez yazım kılavuzu) ve formların, belirlenmiş kurumsal süreçler doğrultusunda etkili ve hatasız yürütülmesine yönelik aşağıdaki aşamalara dayalı yürütülmesi esastır.

 

1. Aşama: Tez Savunma Öncesi Süreç 

Tezli yüksek lisans programlarında tez savunması öncesinde aşağıda belirtilen adımlar ve formların kullanılarak tamamlanması gerekir:

 

1. Tez Benzerlik Raporunun Alınması: Öğrenci, danışmanınca onaylanmış ve tez yazım kılavuzuna uygun olarak hazırlanmış tezini danışmanına teslim eder. Eğer danışman tezin savunabilir olduğuna karar vermişse, intihal raporu alınması için tez ile birlikte danışman uygunluk formu (ENO.FR.024) sabe@klu.edu.tr, e-posta adresine danışman tarafından gönderilir.

 

           2.İntihal Yazılım Programı Raporu, Kırklareli Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı tarafından sağlanan "TURNITIN” İntihal tespit programı kullanılarak sağlık bilimler enstitüsü görevlisi tarafından alınır. Oluşturulan intihal raporunda yer alan intihal yüzdelik oranı toplamda “alıntılar hariç” ise %15 “alıntılar dâhil” ise %30’u geçmemelidir.

Not: 1 inci ve 2 nci maddede belirtilen şartların sağlanmadığı durumlarda ilgili düzeltmeler yapılmadan diğer belgeler teslim edilemez.

 

ENO.FR.024-Tez Danışmanı Uygun Görüş Yazısı,

ENO.FR.025-Tez Kontrol Uygunluk Formu,

SABE.FR.001-Tez Çalışması İntihal Raporu Uygunluk Yazısı,

ENO.FR.044-Yüksek Lisans Tez Teslim ve Tez Savunma Jürisi Belirleme Formu,

ENO.FR.026-Sınav Tarihi Tebliğ Formu,

İlgili Yüksek Lisans/Doktora Tezi (word dosyası formatında)

İntihal Raporu 

 

2. Aşama: Tez Savunma Süreci 

Tezli yüksek lisans programlarında tez savunması sürecinde aşağıda belirtilen adımlar ve formların kullanılarak tamamlanması gerekir:

 

1. Tez Savunması: Savunma sınavı jüri önünde yüz yüze ya da jüri üyelerinden birinin çevrimiçi olarak katılabileceği şekilde hibrit olarak yürütülür. Danışman tarafından belirlenen ve Enstitü Ana Bilim Dalı Başkanlığı tarafından bildirilen ve Enstitü Yönetim Kurulu tarafından onaylanan savunma sınavı tarihinden önce MS Teams’te ayrıca sınıf oluşturulur.

 

3. Aşama: Tez Savunma Sınavı Sonrası Süreç

Tezli yüksek lisans programlarında tez savunması sonrasında aşağıda belirtilen adımlar ve formların kullanılarak tamamlanması gerekir:

 

1. Savunma Sınavı Sonrası Belgeler: Savunma Sınavı Sonrası Yüksek Lisans Tez Savunma Sınavı Jüri Tez Değerlendirme Formu (ENO.FR.046) Jüri raporları ve Yüksek Lisans Tez Savunma Sınavı Tutanağı (ENO.FR.045Danışman tarafından Enstitü Müdürlüğümüze gönderilir.

 

2. Savunma Sınavı Sonrası Belgeler (Başarılı/Düzeltme): Başarılı olan öğrencinin danışmanı, tezin basım öncesi son halinin intihal raporunun alınması için sabe@klu.edu.tr mailadresinegönderir. Son intihal raporu %30 ve altında olan öğrencilerin ve danışmanların e-postasına son intihal raporu gönderilir. %30 ve üstünde ise tez danışmanına ve öğrenciye bilgi verilir, tez yeniden düzenlenmek üzere yukarıdaki işlem tekrarlanır. Düzeltme alan öğrenciler için savunma tarihinden sonraki 3 ay içerisinde 1.1. aşamasında belirtilen işlemlere başlanır.

 

3. Tez Basımı: Son İntihal Raporu %30 ve altında olan öğrenci, savunma tarihinden sonraki 1 ay içerisinde tezini Tez Yazım Kılavuzuna göre bastırır. 

 

İntihal raporu uygun olan ve Enstitü tarafından tezin şekil açısından herhangi bir değişiklik ve/veya düzeltme yapılması istenmediği durumlarda; öğrenci, savunma sonrasındaki 1 ay içerisinde tezinin 3 adet ciltlenmiş haliyle, Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezine kabul edilmiş olan tez bilgilerini e-devlet şifresiyle birlikte elektronik ortamda doldurarak, doldurmuş olduğu formun 2 adet çıktısı ve buradan aldığı referans numarasıyla tezini pdf formatında kaydederek dosya adını referans numarası olacak şekilde 3 adet CD’ yi ve formu Enstitüye teslim eder.

(ÖRNEK: referans no.pdf)

 Geçici Mezuniyet belgesi talebinde bulunacak öğrenci "ENO.FR.031-Mezuniyet ve Tez Teslim Formu" ile ENO.FR.012-İlişik Kesme Belgesi ni doldurup ilgili birimlere imzalattıktan sonra Enstitüye öğrenci kimliği ile birlikte teslim etmelidir.

Öğrenci, enstitüye teslim ettiği tezlerin bir nüshasını enstitü müdürünün imzası sonrasında "KDD.FR.007-Tez Teslim ve Yayımlama İzin Formu" 1 nüsha ile Üniversitemiz Merkez Kütüphanesine teslim eder.

Öğrenciye, tüm belge ve evrakları enstitüye teslim ettiği tarihten itibaren en geç 1 (bir) ay içerinde geçici mezuniyet belgesi hazırlanarak teslim edilir.

 

 

 

Değerli öğrencilerimiz,

        

    Formların son gönderim tarihinden sonra gelen form olması halinde işleme alınmayacağı hususu ve son savunma tarihinden sonra tez savunması yapılmasının da akademik takvim gereği mümkün bulunmadığı hususu ilanen duyurulur.

Tezin başarıyla savunulması sonrasında tezin word ve pdf halinin danışman öğretim üyesi tarafından, sabe@klu.edu.tr adresine gönderilmesi ve tez hakkında son intihal raporunun uygun çıkması ve tez şablonunda/şeklinde Enstitümüz tarafından değişiklik yapılması talebinin olmaması halinde, tezin baskıya teslim edilmesi önem arz etmektedir.

 

 

 

 

Tezli Yüksek Lisans Tez Savunma Süreçleri

Facebook Twitter Google Plus
Bilgi Yönetim Sistemi
Erasmus Koordinatörlüğü
Bologna Eşgüdüm Koordinatörlüğü
Elektronik Belge Yönetim Sistemi
Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı
Performans Analiz Sistemi
Öğrenci E-posta Girişi
Personel E-posta Girişi
Trakya Üniversiteiler Birliği
Kalite Geliştirme Koordinatörlüğü
KLU Mezunlar Portalı
Öğrenci Bilgi Sistemi