07/11/2024 13:41:03 - 12/11/2024 13:41:03 - 97 Okunma

TEZ SAVUNMA SINAVI ÖNCESİ 

1- Tez çalışmasını tamamlayan öğrenci, tezini tez danışmanına teslim eder.

2- Tez danışmanı tezi, “ENO.FR.024-Tez Danışmanı Uygun Görüş Yazısı” ile birlikte, teze ait benzerlik raporunun alınması için sabe@klu.edu.tr 'ye gönderir.

Tez, danışman tarafından; “Tezin Kapak Sayfası, Özet, Abstract, Giriş, Ana Bölümler ve Sonuç Bölümleri”nden oluşacak şekilde tek bir word dosyası (“doc” veya “docx”) olarak sabe@klu.edu.tr e-posta adresine gönderilir.

* Benzerlik oranı %30'u geçmemelidir.

Sağlık  Bilimleri Enstitüsü İntihal Yazılım Programı Uygulama Esasları İçin Tıklayınız

3- Enstitü Tez Kontrol Görevlisi, mevzuat hükümleri doğrultusunda tezin benzerlik raporunu alır ve Tez Yazım Kılavuzu’na uygunluğunu denetler. Gerekli işlemleri tamamladıktan sonra Tez Çalışması İntihal Raporu Uygunluk Yazısı” ile “ENO.FR.025-Tez Kontrol Uygunluk Formu”nu  düzenleyip enstitü öğrenci işlerine teslim eder.

4- Tez savunma sınav jürilerinin belirlenmesi aşamasında “ENO.FR.044-Yüksek Lisans Tez Teslim ve Tez Savunma Jürisi Belirleme Formu”nu tez danışmanı (imzalı olarak) Enstitüye teslim eder (Bu süreçle birlikte tez danışmanı, sınav tarihi ile ilgili “ENO.FR.026-Sınav Tarihi Tebliği Formu”nu da düzenler.).

5- Evrakların eksiksiz teslimi ile birlikte Enstitü Yönetim Kurulu kararıyla öğrencinin tez savunma sınavı tarihi ve jürisi belirlenir. 

6- Enstitü tez savunma sınavı jürilerine, jüri görevlendirme yazılarını, elektronik ortamda (EBYS/ E-Posta) gönderir. 

7- Öğrencinin tezinin ve benzerlik raporunun juri üyelerine ulaştırılması öğrenci/danışman sorumluluğundadır.

TEZ SAVUNMA SINAVI

1- Tez savunma sınavları, ilgili enstitü anabilim dalı başkanlığının önerisi ve enstitü yönetim kurulu onayı ile atanan tez jürileri önünde sözlü olarak yapılır. Tez savunma sınavında, jüri üyelerinden en fazla biri sınava Microsoft Teams uygulaması ile çevirimiçi olarak katılabilir, bu jüri üyesi tez danışmanı olamaz.

2- Microsoft Teams uygulamasını https://www.microsoft.com/tr-tr/microsoft-teams/download-app adresinden kamera, hoparlör ve mikrofonu olan masaüstü/taşınabilir bilgisayarınıza indirip kurabilirsiniz.

3- Microsoft Teams’e, üniversite dışından çevirimiçi katılacak jüri üyesinin Enstitüye bildirilen e-posta adresiyle giriş yapması gerekmektedir.

4- Uygulama içerisinde toplantılar, “Ekipler” sekmesinde Öğrencin Adı -Tez Savunma Sınavı” şeklinde tanımlanacak olup, bu ekip adına tıklayarak toplantıya katılım sağlanabilir.

5- Sınavın başlayacağı saatten önce ilgili ekip sekmesi altında bulunan güncel bildirimler takip edilmelidir.

6- Sınav, tüm jüri üyeleri ve öğrencinin toplantıya katılmasından sonra başlatılmalıdır.

7- Katılımın tamamlanmasıyla birlikte tez danışmanı toplantı kaydını başlatmalıdır. Sınavın tamamı tek seferde kayıt altına alınmalı, sınav sonlandırılana kadar kayıt durdurulmamalıdır.

8- Sınav değerlendirme aşamasında öğrencinin toplantıdan ayrılması istenmelidir. Kararın verilmesiyle birlikte öğrencinin tekrar toplantıya katılması sağlanmalı ve karar öğrenciye tebliğ edilmelidir.

9- Sınavın sona ermesini takiben, sınava çevirimiçi katılan jüri üyesi öğrencinin adı-soyadını, tezin konusunu ve tez hakkında “Başarılı” , ”Başarısız” , “Düzeltme” şeklinde başarı durumunu sözlü olarak kameraya karşı ifade etmeli ve sınav tamamlanmalıdır.

10- Kararın tebliğ edilmesinin ve sınavın tamamlanmasının ardından çevirimiçi katılım sağlayan jüri üyesi toplantıdan ayrılmalı ve tez danışmanı kaydı durdurup toplantı kaydını öğrencinin dosyasına konulmak üzere CD/DVD veya USB Belleğe kaydederek Enstütü’ye göndermelidir.

11- Tez Savunma Sınavı’nın sonucu 3 (üç) iş günü içerisinde her bir jüri üyesi tarafından “ENO.FR.045-Yüksek Lisans Tez Savunma Sınavı Tutanağı” ve “ENO.FR.046-Yüksek Lisans Tez Savunma Jüri Tez Değerlendirme Formu” doldurularak imzalandıktan sonra sabe@klu.edu.tr adresine ekli dosya olarak gönderilir. Sürecin takibinden tez danışmanı ve öğrenci sorumludur.

TEZ SAVUNMASINAVI SONRASI YAPILACAK İŞLEMLER

1- Tezi başarısız bulunarak reddedilen öğrencinin üniversite ile ilişiği kesilir.

Tezi hakkında düzeltme kararı verilen öğrenciye en fazla 3 (üç) ay süre verilir. Öğrenci ve tez danışmanı bu süre sonuna kadar tez savunma sınav öncesi adımları takip ederek ilgili formları Enstitüye iletir. Tez, önerilen sınav tarihinde ve aynı jüri önünde yeniden savunulur.

2- Tez savunma sınavında başarılı bulunan öğrenci için; Tez danışmanı öğrencinin tezini, savunma sonrası benzerlik raporunun alınması için sabe@klu.edu.tr e-posta adresine ekli dosya olarak gönderir. Tez Kontrol Görevlisi ilgili raporu alarak İntihal Programına kaydeder ve Enstitüye e-posta yoluyla bildirir.

 

3- Öğrenci, Tez Savunma Sınavı’ndan sonra 1 ay içerisinde aşağıda yer alan belgeleri Enstitüye teslim eder.

• Tez Savunma Sınavı sonrası alınan benzerlik raporu ve tez kontrol formları Tez Çalışması İntihal Raporu Uygunluk Yazısı” ile “ENO.FR.025-Tez Kontrol Uygunluk Formu” • “ENO.FR.031-Mezuniyet ve Tez Teslim Formu” ve “ENO.FR.012-İlişik Kesme Belgesi”,

• Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi’nden alınacak 2 adet “Tez Veri Giriş Formu”

• 3 adet CD (Ulusal Tez Merkezinden alınan referans numarası dosya adı olacak şekilde tez “pdf” formatında CD’ye kaydedilir, CD ye kaydedilen tezde KVKK gereği imza, telefon, e-posta v.b. kişisel veri bulunmamalıdır. (örnek:referans no.pdf),

• 3 adet ciltlenmiş tez (KDD.FR.007-Tez Teslim ve Yayımlama İzin Formu ile Tez ve CD’lerden 1’er adet Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı’na teslim edilir.), ciltlenmiş tezlerde ıslak imzalar eksiksiz olmalıdır.

NOT: Lisansüstü tezlerin erişime açılmasının ertelenmesi - Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge gereği:

MADDE 6– (1) Lisansüstü tezle ilgili patent başvurusu yapılması veya patent alma sürecinin devam etmesi durumunda, tez danışmanının önerisi ve enstitü anabilim dalının uygun görüşü üzerine enstitü veya fakülte yönetim kurulu iki yıl süre ile tezin erişime açılmasının ertelenmesine karar verebilir.

(2) Yeni teknik, materyal ve metotların kullanıldığı, henüz makaleye dönüşmemiş veya patent gibi yöntemlerle korunmamış ve internetten paylaşılması durumunda 3. şahıslara veya kurumlara haksız kazanç imkanı oluşturabilecek bilgi ve bulguları içeren tezler hakkında tez danışmanının önerisi ve enstitü anabilim dalının uygun görüşü üzerine enstitü veya fakülte yönetim kurulunun gerekçeli kararı ile altı ayı aşmamak üzere tezin erişime açılması engellenebilir.

• Öğrenci Kimliği.

4- Öğrenciye, tüm belge ve evrakları Enstitüye teslim ettiği tarihten itibaren en geç 1 (bir) ay içerisinde geçici mezuniyet belgesi hazırlanarak teslim edilir.  Geçiçi mezuniyet belgesini teslim alan öğrenciler, dipolamalarını alırken ilgili belgenin aslını enstitüye geri teslim ederler. Diploma teslim alınmak üzere gelmeden önce mutlaka enstitü öğrenci işlerinden bilgi alınmalıdır.

TEZ SAVUNMA SINAVI VE MEZUNİYET İŞLEMLERİ

Facebook Twitter Google Plus
Bilgi Yönetim Sistemi
Erasmus Koordinatörlüğü
Bologna Eşgüdüm Koordinatörlüğü
Elektronik Belge Yönetim Sistemi
Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı
Performans Analiz Sistemi
Öğrenci E-posta Girişi
Personel E-posta Girişi
Trakya Üniversiteiler Birliği
Kalite Geliştirme Koordinatörlüğü
KLU Mezunlar Portalı
Öğrenci Bilgi Sistemi